جاري تحميل ... مكسبي سبورت

إعلان الرئيسية

إعلان في أعلي التدوينة

مقالات

محمد هاني مش محظوظ قبل القمة

 

كتب: مصطفي حسن
نفس السذاجه ونفس البرود ونفس الغلطه هي هي .. أفضل أرجع بضهرك وخاف تقابل عشان متترقصش وشكلك يبقي وحش وأفضل طري ومتحاولش تعمل فاول عشان أنت أوروبي فشخ .

مبتعملش ب ٢ جنيه من واجبات مركزك لا دفاعيا ولا هجوميا وصابرين عليك وبنحاول نساعدك ونلصم فيك بكل الطرق عشان مع الاسف مفيش قصادنا غيرك بس حقيقي أنت أقل بكتير من التي شيرت اللي أنت لبسه ومتستاهلش اي مسانده مننا عشان انت بارد ومش عشان ماتش انهارده بس ده رأيي فيك من يوم ما شوفتك والله .

هي الفكره مش لعيب Day Off ف ماتش لان انهارده بدر بانون مثلا كان اسوء منه بمراحل الفكره ان كابتن هاني بقاله ٦ سنين بيلعب فريق اول ولو اتفرجت عليه انهارده هتلاقيه نفس المستوي اللي كان عليه وهو ناشئ مفيش جديد .. هجوم مبنهاجمش دفاع مبندافعش أوفرات مبنرفعش .

حقك تعمل اللي انت عايزه وتدلع براحتك ما انت عارف كده كده ان مفيش غيرك بس صدقني ف اقرب وقت هيكون فيه عيل صغير من الناشئين ولو بنص رجل مش هتشوف الملعب تاني .

يبدو أن محمد هانى الظهير الأيمن للنادى الأهلى، يعانده الحظ فى ظل الإصابة التى داهمته فى العضلة الضامة والتى تتسبب فى غيابه عن المباريات لمدة تقارب الشهر ونصف. وتوجد حالة من الصدمة لدى جماهير القلعة الحمراء فى ظل غياب محمد هانى عن لقاء القمة المقبل المقرر له يوم الأحد المقبل بالدورى الممتاز. كشف مصدر داخل النادي الأهلي، عن أن محمد هاني، ظهير أيمن الفريق الأحمر، سيغيب لمدة 6 أسابيع، بسبب الإصابة بشد في العضلة الضامة، والتي اشتكى منها ليلة مباراة فريقه ضد سيمبا التنزاني في ختام دور المجموعات لبطولة دوري أبطال أفريقيا، في المواجهة التي فاز فيها الفريق الأحمر بهدف نظيف. وغادر محمد هاني معسكر الأهلي ليلة المباراة، بسبب شكواه من الإصابة وصعوبة الدفع به في مباراة سيمبا، قبل أن يكشف الفحص الطبي الذي خضع له اللاعب غيابه لمدة 6 أسابيع على أقل تقدير، بعدها يجري اللاعب فحصا طبيا ليتحدد موقفه من المشاركة في التدريبات الجماعية.
الوسوم:

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

إعلان في أسفل التدوينة

إتصل بنا

نموذج الاتصال

الاسم

بريد إلكتروني *

رسالة *

موقع مكسبي سبورت يقدم احدث الاخبار الحصرية الخاصة بكل مجالات الرياضة في كافة انحاء العالم وخصوصا مصر بما فيها من احداث رياضية كروية ، كما نهتم بتقديم كافة الاخبار العالمية في جميع البطولات الهامة والتي تتمثل في بطولة كاس العالم واهم الدوريات الاوروبية mksabytv.com